tisdag 13 mars 2012

Smått och gott- fodral


Trekants väska! Visst är de ljuvliga:)
Jag såg dem faktiskt på fina designtorget första gången och nu har jag tagit mig tid och ro att tänka ut hur de ska sys. Inte alls svårt egentligen. Jag har gjort mina så här:

Jag har valt vaxduk och klippt måtten 15*30 cm.


Sydde på ett delat blixtlås,
för ett fint avslut la jag in ett roligt band längst upp


När väl blixlåshaken var iträdd sydde jag botten


Innan jag avslutade med den främre sömmen såg jag till
att blixtlåset var lite öppet, för att lätt kunna vända fodralet.


Färdig liten tetra!

Fördel: Blixlåsets placering gör det lätt att se vad som finns i.

Nackdel: Den är så liten att inte mycket går i...
... fast det är klart lite läppglans och annat krafs ska nog passa fint:)




1 kommentar:

  1. De här två exemplaren finns faktiskt till försäljning på Husby gård just nu.

    SvaraRadera

Populära inlägg